Thursday, October 18, 2012


berbeza-beza.


1- ibunya sudah tiada.meninggal dunia beberapa bulan yang lalu.ya,masih baru.aku yang membaca kisah hidupnya boleh menangis.dia tough tapi the way she's told the story,aku tau aku tak sama level ngan dia.gila tabah.huuu.masih ada adik-adik comel kecik2.paling muda 7 years old.  )':  kakaknya akan melangsungkan pernikahan.  dia sedang bersedih.perlukan ibu mencerita rasa hidupnya.lalu mengadu pada kakak,,diharap mungkin dukanya sedikit berkurang.kakaknya membalas.dia juga turut bersedih.pening dengan pernikahan.warna baju,tempat mungkin*aku lupa.dan sebagainya.marriage is a big matter kalau serius.okay.sangat sedih.marriage without a mom beside you.kinda of?



2- kakak itu Alhamdulillah telahpun selesai diijabkabulkan.ringkas.majlis di luar negara.sudah tentu ibubapa tiada di sisi.mereka di tanah melayu.aku beranggapan semacamnya mereka tergesa.bila difikir2 balik.aku yang mentah tentang hidup.sudah jodoh.berkahwinlah.tapi yang ini versi tidak sedih.cuma terkilan.masih muda belia.masih di tahun 1.kewangan bagi aku sendiri.mereka biasa2.cukup2.bukan ku tamak haloba mahu serba mewah cukup.tapi the real me.huhuk..i'd rather say no.hurm..majlis makan2 tiada lagi setakat ini.saudara mara tiada.kawan-kawan.sahaja..cukup terkilan bagi aku.


3- dia memikirkan banyak perkara.sudah tentu hal perkahwinan terlintas di kepalanya.tapi memikirkan banyak perkara juga.seniornya berkata. nak fikir medic pun dah susah.nak kahwin?
gulp.wahai jiwa2 yang tenang.berfikiran rasional lah.utamakan yang prioriti.belajar.perbaikilah akhlakmu.taburlah jasamu pada saudara2 islam mu.pada agamamu.dan untuk alam ini.
kita ini bercita tinggi juga.ya tinggi.ya kita mahu jadi the best muslim's doctor.tapi sekarang kita sedang diuji Allah.hati kita berbolak-balik.kita sedang belajar bab ikhlas dengan Allah.sure.it's tough enough.hardest thing ever.kita harap kita menang.dan tuhan ajarkan kita hal-hal lain juga.


N.B : 1st korea 2nd egypt 3rd meself.


okay.babai.aku x sentuh buku lagi sejak 10 pagi tadi.watdeheck.

No comments:

Post a Comment